• SUBSCRIBE
  • FACEBOOK
  • TWITTER

W latach sześćdziesiątych prowadziły prym w motorach marki Honda, wynalezione właśnie przez tę firmę. W tej chwili wypierają pozostałe grupy hamulców rowerowych, nawet stereotypowe szczękowe cantilever. Na pewno największą rolę w priorytetach klientów odgrywa cena, bowiem siłowniki hamulcowe są najtańsze. Niedociągnięciem wyposażenia jest szybkie zużycie klocków, wobec tego należy wymieniać je dosyć wielokrotnie. Mechanizm opiera się na zacisku, złożonym z dwóch filcowych bądź też gumowych klocków, znajdującymi się prostopadle do obręczy felgi. Linka obowiązkowa za hamowanie rozdziela się w kształcie litery V w kierunku klocków, wobec tego stąd pochodzi nazwa hamulców V-brake. Przyrządy mogą działać sprawnie jedynie i wyłącznie w przypadku, gdy parametry są właściwie ustawione, a klocki wykazują niesłychanie wysoką jakość. Inny rodzaj hamulca V-brake, nowszy model, różni się tym, że wspólnie z linką przypomina małą literę h. Hamulce tego rodzaju nie znajdują zastosowania w rowerach szosowych ze względu na nadmiernie wielką moc, a również opory aerodynamiczne, jakie zwiększają się przy jeździe na rowerze innym aniżeli MTB.

Ciekawe wpisy tematyczne:

Categories: Motoryzacja

Comments are closed.